...

28.10.2020
6161

NANKÖR(LÜK)

 

NANKÖR(LÜK)

(Küfranı-ı Nimet)

 

قُتِلَ الْإِنْسَانُ مَا أَكْفَرَهُ

ABESE 80/17

“Geberesice İNSAN ne nankördür”

*

“Yılana bal yedirmişler, yine zehir kusmuş. Ne yaparsanız yapın nankör yine nankör”

*

EFENDİMİZ sav:

“Kıyamet gününde cennete ilk çağırılacak olanlar, bolluk zamanında olduğu gibi darlık zamanında da Allah’a hamdedenlerdir” (1)

Bu kutlu sözü YUNUS EMRE Hazretleri ne latif, ne zarif açıklamış:

Ne varlığa sevinirim, ne yokluğa yerinirim

Aşkın ile avunurum, bana seni gerek seni

                                                                                  *

Prof.Dr. Ulvi Saran@ulvisaran:

Araştırma sonucuna göre,

“ŞÜKÜR” ve “HALİNDEN HOŞNUTLUK” duygusunun fizik ve ruh sağlığı üzerinde çok yüksek olumlu etkisi var.

·         Hastalık belirtilerini azaltıyor

·         Stres düzeyini düşürüyor

·         Uyku kalitesini arttırıyor

·         Duygusal özgüveni yükseltiyor

*

                        Yazar ESRA ELÖNÜ:

            “NANKÖRLÜK, göz bozukluğundan değil VEFA yoksunluğundandır”

                        Bütün güzelliklere, bütün varlığa, verilen nimetlere, sağlığa, afiyete rağmen NANKÖR olan kişilere neler söylemek gerektiğini birlikte paylaşalım.

                                                           *     

Hacı Bektaş Veli Hz.leri buyururlar ki:

·         “En büyük körlük nankörlüktür”.

·         Nankörlük dili kirletir varsa dini kirletir.

·         Dili ve dini kirlenenlerin ise yapmayacakları kötülük yoktur” (2)

*

Neşet ERTAŞ üstadın dediği gibi:

“En tehlikeli insan, iyiliği unutup NANKÖRLÜK yapandır”

*    

إِنَّ الْإِنْسَانَ لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ

“Gerçek şu ki, insan Rabbine karşı çok nankördür.”

(Âdiyât: 6)

Ayeti üzerine EFENDİMİZ sav: “İnsan Rabbine karşı nankördür” buyurmuştur (3)

*

NANKÖRLÜĞÜN EN ÇARPICI MİSALİ

                     “İFK OLAYI”

                                   =Hz. Âişe annemize atılan iftira ve müfteri=

Benî MUSTALIK Gazvesi dönüşünde EFENDİMİZ Medine yakınlarında mola verdiğinde, Hz AİŞE ihtiyaç için ayrıldı.

 Orada annesinden hediye olan gerdanlığı kaybetti, onu ararken geç kaldı.

 Hediyeyi buldu.

HEVDEC içinde zannederek kervan yürüdü. Mola yerine döndü, nasılsa gelirler diyerek oturdu bekledi. Bir müddet sonra ordunun ardından gelen SAFFAN BİN MU’ATTAL mola yerinde Hz.AİŞE’yi görünce “inna lillahi ve innâ ileyhi râciûn .” ayetini okudu.

AİŞE hemen yüzünü örttü, SAFFAN arkasını döndü, devesine diz çöktürdü ve AİŞE’yi devesine alıp, kendisi devenin yularını tutarak yaya bir şekilde ve öğleye doğru karargâha vardılar.

İşte bu durumda münafık Abdullah b. ÜBEYY, aşağıdaki sözleri söyleyerek iffetsizlik imasında bulundu (sayfa:232)

ABDULLAH BİN ÜBEY:

·         “VALLAHİ! Demek Peygamberimizin ailesi, bir adamla gecelemiş, sonra da devesinin yularını tutup yanımıza gelmiş” (sayfa:233) 

Hz. AİŞE’ye iftiraya inanan MISTAH B.ÜSÂSE, Hz. EBUBEKİR’in teyzesinin oğlu.

Yetim büyüdüğü için sürekli yardım etmişti. NANKÖRLÜK yapmıştı. Hz.Ebu Bekir

Araya mesafe koydu.

Nur 24/22 Ayeti indi:

وَلَا يَأْتَلِ اُو۬لُوا الْفَضْلِ مِنْكُمْ وَالسَّعَةِ اَنْ يُؤْتُٓوا اُو۬لِي الْقُرْبٰى وَالْمَسَاك۪ينَ وَالْمُهَاجِر۪ينَ ف۪ي سَب۪يلِ اللّٰهِۖ وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُواۜ اَلَا تُحِبُّونَ اَنْ يَغْفِرَ اللّٰهُ لَكُمْۜ وَاللّٰهُ غَفُورٌ رَح۪يمٌ

“İçinizden yardım sever ve zengin olanlar;

 Akrabaya,

Yoksullara ve

 Allah yolunda hicret edenlere artık bir şey vermeyeceğiz diye yemin etmesinler.

 Bağışlasınlar,

Hoş görsünler;

 Allah’ın sizi bağışlamasını arzu etmez misiniz?

Allah çok bağışlayıcıdır, çok esirgeyicidir.” (4)

                                                                                  *

وَاِذْ تَاَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَاَز۪يدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ اِنَّ عَذَاب۪ي لَشَد۪يدٌ

“Nimetlere şükrederseniz mutlak ama mutlak artırırız.

Şayet nankörlük ederseniz

Azabım çok şiddetli olur!”

( İbrahim:7)

*

EFENDİMİZ sav:

·         Aza şükretmeyen çoğa da şükretmez

·         İnsanlara teşekkür etmeyen, Allah’a da şükretmez.

·         Allah’ın nimetini her zaman anmak şükür, bunu terk etmek ise nankörlüktür

·         Toplulukta rahmet, ayrılıkta âfet vardır (Tirmizi, Birr,35)  (5)

*

“Kıyamet günü kul huzura getirilir. Allah:

·         Ben sana kulak, göz, mal ve evlat vermedim mi?

Hayvanları ve ekini senin emrine vermedi mi?

Seni onlara sahip olup, onlardan istifade etmek üzere serbest bırakmadım mı?

Acaba, benim huzuruma bir gün geleceğini hiç düşündün mü? Soracak. Kul:

 - Hayır! Diyecek. Bunun üzerine Allah:

- Öyleyse bugün ben de seni unutacağım, tıpkı senin, dünyada beni unuttuğun gibi, buyuracaktır. (6)

*

EFENDİMİZ sav:

“İnsanoğlu sıcağa maruz kalsa da “AH!” der, soğuğa da maruz kalsa da “AH!” der. (7)

*

İSMAİL HAKKI AKKİRAZ:

NANKÖRLÜK:

·         Nankörlük, itikat ve düzen olarak İslam nimetinin kıymetini bilmemektir.

·         Kur’an ahlakı yerine Batı ahlakını ikame etmek, kadını, aileden, nesilleri ana şefkatinden mahrum bırakmak nankörlüktür.

·         Kur’an bilgisinin yerine materyalist bilgiyi ikame etmek nankörlüktür.

·         Milli Piyango kumardır ve nankörlüktür. Anlamak isteyen için bir örnek yeter

·         Yönetimde, yargıda adaletin yerine kin ve nefreti, partizanlığı koymak nankörlüktür. (8)

*

                        NANKÖRLÜĞÜN BAŞKA BİR İFADESİ MEDYADA:

·         Molotof atar, barış ister.

·         Pusu kurar, barış ister.

·         Taş atar, barış ister.

·         Provokasyon yapar, barış ister.

·         Dağa çıkar barış ister...

·         Hırsızlık yapar özgürlük ister.

·         Töre diyerek katliam yapar, anlayış ister.

·         Elektriği kaçak kullanır devlet bize baksın ister.

·         Yapılan tesisleri bombalar iş ister.

·         Feodal yaşar demokrasi ister.

·         Öğretmen öldürür eğitim ister.

Sonra da dövlet bize bahmiiirr---

(https://www.facebook.com/?ref=logo)

                               *

RASİM ÖZDENÖREN:

TDK sözlüğü nankör kelimesinin karşılığını tek kelime ile veriyor:

·         “İyilikbilmez.”

·          Sadece iyilikbilmez mi? İyilik yapmış olanın, tam da yardıma ihtiyaç duyduğu anda ona kayıtsız kalmak, ona sırt çevirmek de nankörün ırası (sebep olma, varis kılma) cümlesindendir…

·         Nankörde vefa ve sadakat aranmaz

·         “Havalar soğuduğunda insan gölge veren ağaçları unutur” diyor büyük usta Dostoyevski. Bu cümleyi nankörlük bağlamında söylüyor. Nankör konusunda buradan bazı sonuçlara ulaşabileceğimizi düşünüyorum.

·         Nankörün aynı zamanda vefasız biri olduğu anlaşılıyor..

·         Nankör bütün erdemlerden yoksun bulunan biridir. (9)

*

وَهُوَ الَّذِي أَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ إِنَّ الْإِنسَانَ لَكَفُورٌ

Hac Suresi 66. Ayeti

“Size hayat veren o’dur.

 Sonra sizi öldürüyor; sonra diriltecektir sizi.

Gerçek olan şu ki, insan tam bir nankördür.”

                                                           *

أَلْقِيَا فِي جَهَنَّمَ كُلَّ كَفَّارٍ عَنِيدٍ

Allah muhafızla şahide veya cehennem görevlisi iki meleğe:

Atın! Buyuracak, atın cehenneme, her nankör, inatçı kâfiri!

Kaf Suresi, 24. Ayet

                                                                                              *

Hüseyin ÖZTÜRK:

  Nankörlük bir ahlak zaafıdır. Şöyle tarif edilir:

·         Nankörlük; vefanın, sadakatin, şükrün, hamdin, nimetin unutulduğu ve inkâr edildiği yerde başlar. Haliyle insanî tüm erdemler de sükût etmiş olur. Bu anlamda nankörlüğün pek çok şubesi vardır. Siyasetten ekonomiye, kültürden sanata kadar her sahada kendileri gibilerin dışındakilere nankör bir tıynetle bakarlar. Siyasetteki nankörlük ve muhalefetteki nankörlük ise bu durumun açık delilidir. Nankörlüğün ne olduğunu anlamak için bunların sözlerine ve icraatlarına bakmak kâfidir.

·         Mayasında zerre kadar ahlak kırıntısı olan hiçbir insanın reddedemediği güçlü bir devlet ve millet olarak dünya ülkelerinin gıpta ettiği bir konumda değil miyiz? Nasıl bir kinle beslenmişlerse, tüm dünyanın ve akl-ı selim sahibi milletimizin takdir ettiği korona virüsü mücadelesindeki başarıyı bile inkâr etmekteler.

·         Bilgelerimiz nankörlük üzerine çok şey söylemişlerdir.

       Birini hatırlatalım:

 “Nankörlüğün önünde hiçbir iyiliğin kıymeti yoktur. Şeytanın bile ‘pes’ dediği nice

ihanetler sergilenmekten geri durmazlar”.

·         Kur’an-ı Kerim İnsan Suresi 3. ayette şöyle denilir:

اِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّب۪يلَ اِمَّا شَاكِرًا وَاِمَّا كَفُورًا

“Şüphesiz biz onu (ömür boyu yürüyeceği) yola koyduk.

O, bu yolu ya şükrederek ya da nankörlük ederek kat eder”. (10)

                                                                       *

İsmail Hakkı AKKİRAZ:

NANKÖRLER;

·         Allah’ın verdiği nimetlerin kıymetini bilmezler. Çaresiz kaldığında belki Allah’ı hatırlar ama rahata kavuştuğunda unutur ve nankörlük yapmaya devam eder.

·          Allah’ın nimetine nankörlükle karşılık veren ve sonunda idare ettikleri toplumları helak yurduna sürükleyen liderleri tanımak gerekir.

·         Allah, insana istediği her şeyden vermiştir. İnsan, verilen bu nimetleri saymaya kalkışsa saymakla bitiremez. Buna rağmen insan çok zalim, çok nankördür.

·         İnsan, nankör olmaktan İslam’ı yaşamak ile kurtulur.

İnsan Suresi 24. Âyet:

فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَلَا تُطِعْ مِنْهُمْ اٰثِماً اَوْ كَـفُوراًۚ

“Artık Rabbinin hükmüne (boyun eğip) sabret; onlardan hiçbir günahkâra yahut hiçbir nanköre itaat etme.”

Nisa Suresi 141.Ayet:

وَلَنْ يَجْعَلَ اللّٰهُ لِلْكَافِر۪ينَ عَلَى الْمُؤْمِن۪ينَ سَب۪يلاً۟ ﴿١٤١﴾…….

 “Allah, kâfirlere müminlerin aleyhinde asla bir yol vermez.”

Akıllı insan; İslam nimetine nankörlük etmez. (11)

 

                                DEDİLER Kİ

 

Güller güler, bülbülün ömrü figanda geçer,

Hasta can çekişirken doktor ücret ister.

Ölmüş zengin leş olup bir kenarda yatarken,

Vârislerle ölü yıkayıcılar akbaba gibi başında bekler

                                                           ZİYA PAŞA (12)

                                                                       *

Cenap ŞEHABETTİN:

“Ne aklını beğenmeyeni gördüm, ne talihini beğeneni” (13)

                                                           *

Prof. Dr. Faruk BEŞER:

“NAN-KÖR, yani ekmeğinin, nimetinin kimden geldiğini görmemek demek” (14)

                                                                       *

NURETTİN VEREN:

“OKŞAYAN elin kıymetini bilmeyenler, tekmeleyen ayağı öperler” (15)

*

YALÇIN AKDOĞAN:

·         “NANKÖRLÜK, inkâr psikolojisidir.

·         Vefasızlık, hürmetsizlik, şükürsüzlük, hainlik gibi kötü huylar nankörlüğün yol arkadaşıdır.

·         Tarihte helak olan sapkın kavimlerin önemli özelliklerinden birisi “NANKÖR” olmalarıydı.” (16)

                                                                       *

Hakan TÜRKYILMAZ:

“İnsan VAV şeklinde doğar, bir ara doğrulunca kendini ELİF sanır” (17)

                                                                       *

Bir insan huysuzsa idare edin,

Cahilse akıl verin, sinirliyse sabredin,

Ama nankörse yol verin gitsin!

Çünkü huysuz bir insan düzelebilir,

Cahil insan akıllanabilir, sinirli insan sakinleşebilir.

Ama nankör insan Asla Değişmez..

(https://www.wattpad.com/932749170-~s%C3%B6zler-b%C3%B6l%C3%BCm-9-~HİCRAN DEMİR)

Nankörlükle İlgili Sözler:

Ø  Nankör kediler sahibini tırmalar, yabancıya miyavlarmış.

Ø  Nankörler her şeye fiyat biçer fakat hiçbir şeyin asıl değerini bilmez.

Ø  İnsan düştüğü zaman onu kaldıran eli ısıracak kadar nankör olmamalı.

Ø  Nankörlere ok atmasını öğretmeyin, gün gelir sizi nişan alırlar.

Ø  Nankörler asla iyilikten anlamazlar. Taa ki iyilik kesilinceye kadar.

Ø  Fidanı sulayıp da meyve verince dallarını unutup nankör olma.

Nankörlere göre;

 İyi, enayidir,

 Dürüst, aptaldır,

Sadık erkek, kılıbıktır.

İnsanlara ne kadar büyük iyilik yaparsanız size o kadar fazla nankörlük ederler.

Sadece kötülük etmek değil, iyiliği yok saymak da zulüm ve nankörlüktür.

Öyle insanlar tanıyorum ki nankörlük olimpiyatları olsa bütün madalyaları onlar alırdı.

Kendisi nimet deryasında yüzerken dilim damağım kurudu diyen ve başkasının bir bardak suyuna göz diken kişiye nankör denir.

Hava hafif soğumaya görsün, nankörler hemen gölgelendikleri ağacı unuturlar.

Nankörlük ile gurur birbirinin kardeşidir.

Nankörler neye baksa bir kötülük görürler. Çünkü gözlüklerinin camları kirlidir.

Size nankörlük edene siz aynı şeyi yapmayın. Zira herkes kendine yakışanla iştigal eder.

Nankörler sadece menfaate bakarlar. Nerede para varsa oraya doğru akarlar.

Haketmeyen için fedakârlık yapmayın. Göreceğiniz tek şey nankörlük olur.

Nankörler, en ufak hatanızda tüm doğrularınızı silerler.

Gözü yükseklerde olan insanlar gıpta etmek yerine haset, şükür yerine nankörlük eder.

Sahip olduklarının değerini bilmeyip nankörlükte bulunanlar onları kaybetmeyi hak etmişlerdir.

Yapılan iyiliğe karşılık vermemek nankörlük, kötülükle karşılık vermek alçaklıktır.

((https://aliskanlik.com/guzel-nankorluk-sozleri.html))

·         Menfaati bitenin, nankörlüğü başlar.

·         Vefalı insan; birçok zararınızı görse de, bir iyiliğinizi unutmaz. Nankör insan; bir tek zararınızı görse bütün iyiliklerinizi unutur.

·         . İnsan ulaşamadığı her şeyin delisi, ulaştığı her şeyin nankörüdür.

·         BALZAC:

“İnsanlara, kendilerini nankörlüğe mecbur edecek kadar büyük hizmetlerde bulunmayınız.”

GOETHE:

“. Nankörlük, zayıf insanların işidir, kudretli insanlar içinde asla nankör olana rastlamadım.”

W.Shakespeare:

“Nasıl bir at, üzerindeki zengin koşumların farkına varmazsa, insan da içinde yaşadığı nimetlerin öyle farkına varmaz”

((https://www.neoldu.com/nankorlukle-ilgili-sozler-39404h.htm))

 

      ===ŞU GÜZEL HAT DİYOR Kİ:===

“İtteki şerre men ahsente ileyh”

(iyilik yaptığın kişinin şerrinden sakın") buyurdular ki..

*

NANKÖRLER: Yapılan iyiliği unutup, hani derler ya yediği kaba pisleyenler.

Bu tipleri yanınıza bile sokmayın.

https://demokratgazetesi.com.tr/kadir-kiymet-bilmeli-insan/16 AĞUSTOS 2019

ARTIK TERCİH SİZİN

 

إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا

İnsan suresi-76/3.ayet

“şüphesiz ona yol gösterdi. Buna kimi şükreder, kimi de nankörlük”

((NOT: HEY NANKÖRLER!

 “Yediğiniz ekmek boğazınıza dursun” --15 EYLÜL 2020- AY. ÇA- Tavşanlı))

***0****

1.       Hadislerle İSLAM-Bilim Kurulu-Diyanet İ.B.Akademik kurul-2.Baskı-Ankara 2013- cilt:1-Sayfa:191

2.       19 Mayıs 2020-YENİ AKİT GAZETESİ

3.       Celâleddin Es-Süyûtî- ED-DÜRRÜ’L- MENSÛR fi’t- Tefsîr bi’l-Me’sûr- Tercüme: Hüseyin YILDIZ - Ocak yayıncılık-2.baskı-İstanbul Kasım 2013 - CİLT:15-Sayfa:565

4.       Mücahit GÜLTEKİN- ALGI YÖNETİMİ ve MANİPÜLASYON Kanmanın ve Kandırmanın Psikolojisi- Pınar Yayınları-3.baskı-İst. OCAK 2017-Sayfa: Yukarıda belirtildi

5.       Türkiye Diyanet Vakfı İSLÂM ANSİKLOPEDİSİ- Sahibi: T.D.V- Cilt:32-İstanbul-2006-Sayfa:383

6.       31-EKİM 2015-FAZİLET Takvimi

7.        Celâleddin Es-Süyûtî-el-Cami’u- Sağîr min Ahadis’il Beşiri’n-Nezir- Tercüme: Hüseyin YILDIZ, Hasan YILDIZ, Zekeriya YILDIZ-1.Baskı –Ocak Yayıncılık-İstanbul -EYLÜL 2013-Cilt:5 -Sayfa:234

8.       04 OCAK 2020 - MİLLİ GAZETE

9.       01 EKİM 2020, ------YENİ ŞAFAK Gazetesi

10.     19 MAYIS 2020---YENİ AKİT GAZETESİ

11.    19 AĞUSTOS 2020 – MİLLİ GAZETE

12.    R. İhsan ELİAÇIK-Nüzul Sırasına Göre YAŞAYAN KUR’AN Türkçe Meal/Tefsir- İNŞA Yayınları:10-ŞUBAT 2008 İst.-Sayfa:61

13.    Cenap ŞEHABETTİN’den VECİZELER- Tercüman yayınları İst.1992-Danışma Kurulu-Sayfa:38

14.    27 ARALIK 2015 – YENİAKİT Gazetesi

15.     18 MAYIS 2017—YENİAKİT

16.    30 AĞUSTOS 2019 - STAR Gazetesi

17.    Said ÇAMLICA- Stresli İMAN - Oku-Yorum Yayınları-İst. Nisan 2010-Sayfa:182

 

           

 

 

 


Yorumlar
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
Yorum Yaz